چوب ترمو در طراحی نما و دکوراسیون

چوب ترمو در طراحی نما و دکوراسیون

چوب ترمو | طراحی نما | دکوراسیون | طراحی داخلی ساختمان
چوب ترمو در طراحی نما و دکوراسیون

چوب ترمو در طراحی نما و دکوراسیون

چوب ترمو | طراحی نما | دکوراسیون | طراحی داخلی ساختمان

دیوارمان را با چه دیوارپوشی بپوشانیم؟

زیباسازی محیط و تزیین محل زندگی از زمان ساخت سر پناه همواره دغدغه مردم بوده است. نورپردازی توسط لوستر و چراغ های مختلف، ایجاد طرح و رنگ های متعدد توسط نقاشی دیوار یا بکار گیری دیوارپوش های متعدد، هریک راهی است برای ایجاد فضای آراسته و زیبا. برای پوشش دیوار می توان از مواد مختلف استفاده کرد که هریک به نوعی در پوشش داخلی یا خارجی قابل استفاده هستند.

 دیوارپوش خارجی: پارامتر مهم در این نوع دیوارپوش ها مقاومت آنها در برابر عوامل محیطی مانند تابش مستقیم نور خورشید، بارندگی و سایش است. عناصری که در این نوع پوشش مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از آجر، سیمان، سنگ، شیشه، ورق های کامپوزیت و ...

دیوارپوش داخلی: این نوع دیوار پوش ها کمتر در معرض عوامل فرساینده محیطی قرار می گیرند و تنوع بیشتری دارند. تنوع این دسته محصولات، معمولا سبب ایجاد رقابت در بین تولیدکنندگان شده و حاصل این رقابت تولید محصولات خاص و جدید است که هریک به نوعی می تواند مخاطب را به خود جذب کند.

از جمله دیوارپوش های مختلف می توان به موارد زیر اشاره کرد:
رنگ: این ماده قدمت زیادی داشته و تقریبا مکمل گچ است. اجرای آن ساده و راحت است، قیمت آن مناسب بوده و دارای تنوع بالایی است. در برابر رطوبت و گرد و غبار هم تا حد زیادی مقاوم است. اما عایق صوت و دما نیست و در برابر ضربه هم آسیب می بیند. رنگ ها به دو دسته رنگ روغنی و پلاستیکی قابل تقسیم هستند.

رنگ های پلاستیک که بر پایه حلال آب ساخته می شوند،  به مراتب ارزان تر از رنگ های روغنی بوده و راحت تر قابل اجرا هستند. مشکل این نوع رنگ ها این است که در برابر رطوبت مقاوم نیستند و تمیز کردن آنها مشکل است. به همین دلیل امروزه بیشتر برای پوشش سقف به کار می روند. اما رنگ های روغنی در برابر رطوبت و گرد و غبار مقاوم ترند و طول عمر بیشتری دارند. رنگ های مولتی کالر هم در این دسته بندی قرار می گیرند که در آنها از حلال تینر استفده نمی شود و بوی آنها آزار دهنده نیست.
دیوارپوش چوبی: از زمان ساخت کلبه های چوبی، استفاده از چوب برای پوشش دیوار رایج بوده است. چوب به دلیل داشتن طرح و رنگ خاصش، حس امنیت و آرامش در فضا ایجاد می کند، اما هم قیمت آن گران است و هم استفاده بیش از حد از چوب، محیط زیست را نابود می کند. به همین دلیل تولید کنندگان مختلف به تولید چوب های مصنوعی مانند HDF,MDF روی آورده و یا از دیوار پوش های P.V.C با روکش های مصنوعی یا طبیعی استفاده می کنند. مزیت این گونه پوشش ها علاوه بر زیبایی و سهولت نصب، مقاومت در برابر ضربه و عایق بودن در برابر صوت و دما است.

دیوارپوش سنگی: سنگ هم به دلیل تنوع زیاد در طرح و رنگ و بافت، برای پوشش دیوار خیلی مورد استفاده قرار می گیرد و از جمله دیوار پوش های پر مصرف در صنعت ساختمان است. سنگ های آنتیک، الماس تراشه و اسید شور که ضخامت کم و تنوع زیادی دارند، معمولا در فضاهای داخلی به کار می روند.

دیوارپوش سلولزی: این نوع دیوارپوش ها معمولا از الیاف مصنوعی، سلولز، رزین های ساختمانی و پیگمنت های مقاوم تشکیل می شوند و از جمله ویژگی های آنها می توان به پوشانندگی سریع و کامل، تنوع در طرح و رنگ و عایق صوت و حرارت بودن اشاره کرد.

کاغذ دیواری: کاغذ دیواری هم یکی از مصالح تزئینی داخلی ساختمان است که علاوه بر طرح های سنتی، در طرح های چوب، پارچه، سنگ، آجر و نقش های دیوار نما هم تهیه می‌شود. کاغذهای دیواری با کیفیت های گوناگون و در درجات مختلف تولید می‌شوند و بعضی انواع آن قابل تمیز کردن هستند.

دیوارپوش ها انواع متنوع دیگری هم دارند که از آن جمله می توان به بلکا یا استیکرهای با طراحی ویژه اشاره کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.