چوب ترمو در طراحی نما و دکوراسیون

چوب ترمو در طراحی نما و دکوراسیون

چوب ترمو | طراحی نما | دکوراسیون | طراحی داخلی ساختمان
چوب ترمو در طراحی نما و دکوراسیون

چوب ترمو در طراحی نما و دکوراسیون

چوب ترمو | طراحی نما | دکوراسیون | طراحی داخلی ساختمان

مزایای ترمووود

مزایای ترمووود را در زیر بررسی می کنیم:
 - دوام بالا
 - ثبات مشخصات ابعادی
 - طول عمر بالا
 - زیبایی چشمگیر
 - ثبات رنگ قهوه ای در سراسر نقاط چوب
 - فاقد هر گونه مواد شیمیایی
 - فاقد هر گونه رزین
 - عایق حرارتی
 - مقاوم در برابر پوسیدگی
 - کاهش وزن
 - آزمایش شده از نظر تاثیر بر سلامتی انسان

چوب های مورد استفاده در فضاهای خارجی

چوب های مورد استفاده در فضاهای خارجی به دو دسته فرآوری شده و سخت چوبان تقسیم می گردند.

1- با استفاده از دو تکنیک روش حرارت دهی به چوب (Thermowood process) و روش اشباع چوب (Impregnation) چوبهای خام درختان کاج (Pine) و صنوبر (Spruce) را فرآوری می کنند و جهت استفاده در فضای خارجی ساختمان تولید و عرضه می نمایند.

استحصال چوب از اینگونه درختان مقرون به صرفه بوده و به واسطه اعمال فرآوری های نامبرده، دوام و مقاومت های لازم را به منظور کاربردهای خارجی ساختمان فراهم می آورد.

2- سخت چوبان (Hard woods) که عمدتا از گونه های پهن برگ استحصال می شوند، به دلیل خواص ذاتی گونه گیاهی مانند فشردگی آوند و سختی بالا، در مقابل عواملی نظیر رطوبت، پوسیدگی و حشرات موذی مقاومت و دوام بالایی دارند. ایپه (Ipe’)، گاراپا (Garapa)، ماساران دوبا (Massaranduba)، ایروکو (Iroko)، کومارو (Cumaru) و سوکوپیرا (Sucupira) مجموعه ای از سخت چوبها هستند.

شرکت کارینگتون با توجه به مشخصات اختصاصی هر یک از گونه ها و با هدف دسترسی به کیفیت برترنمای چوبی، زیبایی بیشتر و ماندگاری طولانی تر برای تولید محصولات مخصوص فضای خارجی ساختمان از چوب های Iroko ، Massaranduba ،Ipe’ و Pine استفاده می کند و پس از اعمال مراحل مختلف تولید، محصول نهایی را به مشتریان خود عرضه می دارد.