چوب ترمو در طراحی نما و دکوراسیون

چوب ترمو در طراحی نما و دکوراسیون

چوب ترمو | طراحی نما | دکوراسیون | طراحی داخلی ساختمان
چوب ترمو در طراحی نما و دکوراسیون

چوب ترمو در طراحی نما و دکوراسیون

چوب ترمو | طراحی نما | دکوراسیون | طراحی داخلی ساختمان

ترمووود و فرآیند تولید ترمووود

یکی از روش هایی که انسان از آن برای مقاوم سازی چوب استفاده می کرده، سوزاندن سطح چوب می باشد که این کار باعث مقاوم شدن سطح چوب می شود. بهترین روش برای طول عمر بیشتر چوب از انجمن ترموود فنلاند انجام داده است.

ترمووود یا چوب یا بهتر بگوییم چوب طبیعی فرآوری شده حاصل حرارت دادن 320 درجه سانتیگرادی چوب توام با بخار آب و گردش هوا می باشد. رمز موفقیت این روش خشک شدن مغز چوب می باشدکه باید به دمایی در حدود 185 تا 215 درجه سانتی گراد برسد و به مدت 2 تا 3 ساعت ثابت بماند. البته این متغیرها با نوع چوب و درصد رطوبت ان رابطه مستقیم دارد.

شاید استفاده از بخار آب برای شما ایجاد شبه کرده باشد، اما این بخار آب است که در این فرآیند ویژگی های بیشماری از چوب را تغییر می دهد و این کار باعث می شود رطوبت در چوب ثابت شود و خاصیت عایق حرارتی آن نیز به مقدار دلخواه برسد.

پارامتر دیگر این فرآیند، دما می باشدکه باعث از هم گسستگی زنجیره سلولی چوب را تا حدی زیادی از بین می برد. اسیدها را تجزیه کرده و قسمت اعظم رزین از چوب خارج می شود. تمامی این عملیات ها در نهایت ترمووود چوب را در مقابل پوسیدگی و خواص آسیب پذیر چوب مقاوم می کند.

در نهایت فرآیند ترموود را این گونه می توان بیان کرد که بوسیله گرما رطوبت را صفر کرده و در آخر با اعمال رطوبت به نزدیکی 4 تا 6 درصد خواهد رسید. نتیجه این عمل مقاوم کردن ترموود در مقابل تاب برداشتن، تغییر ابعاد و ... می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.